En aquest tema em pogut repassar l’evolució històrica que ha tingut la
legislació davant les noves tecnologies en educació. Per a poder mostrar-la ens
varem preparar amb els següents articles:
Vint anys de polítiques TIC (Area, 2006).
Opinió del professorat sobre Projecte Escola 2.0.
Lomce- art111. (Adjunt un enllaç on es podem visualitzar els 6 punts d'aquest article de la LOMCE encara que no es el document exacte al visualitzat a classe).
Recomanacions per fer projectes TIC de centre.
Mitjançant aquestes lectures varem poder veure el desenvolupament
progressiu que comença a finals del segle XX i que arriba a l’actualitat. Aquesta
trajectòria va quedar expressada amb els següents dos esquemes realitzats a classe:
En aquest primer esquema, veiem la situació dels programes institucionals a
finals del segle XX. En aquest podem veure com les primeres dècades existeix
una iniciativa per a integrar les TIC i formar al professorat que en la dècada
dels 90 s’estanca. Crec que ja en aquest punt es comença a veure la problemàtica
que sorgeix sempre en política, que un cop es canvia de govern totes les
implantacions anteriors desapareixen, el que entorpeix el desenvolupament
significatiu i de qualitat que es deuria d’intentar aconseguir en les escoles
del nostre país. De totes maneres,això no és nou en educació i les TIC també s’han
vist perjudicades que aquestos constants canvis.
En aquest segon esquema en el que varem agrupar els programes
institucionals ja al s.XXI. Tenint en compte que a la dècada dels 90 sorgeix
internet, el que està clar que va se un canvi gran i que a nivell educatiu
obria moltes expectatives, podem veure que va haver i que hi ha iniciatives, el
primer problema que jo veig i que es pot comprovar en la lectura d’opinió del professorat de l’escola 2.0 i amb el següent
esquema realitzat a classe:
On podem veure com les polítiques TIC estan disperses per comunitats autònomes
però no hi ha un projecte base per a tots sinó que cadascun es té que apanyar
amb el seu desenvolupament econòmic i els seus recursos per a la integració de
les TIC. Tot això fa que hi hagi diverses propostes depenent de la zona on
estem vivint. Per altra banda i com havia expressat amb el primer esquema
anterior, canviar constantment els projectes educatius fa que no hi ha hagi un
canvi real a les metodologies i això també es pot aplicar a l’àmbit de les TIC
ja que els retalls en educació han fet que tots els àmbits es vegin reduïts i
amb dificultats per a desenvolupar-les de manera adequada per als infants. Les
TIC són un exemple més, encara tot l’ho dit, crec que com ja vaig esmentar en
una entrada anterior (Entrada tema 2 sessió 1ª) no
ens tenim que desanimar hi devem seguir l’exemple de molts docents que encara
no tenir molts recursos (com per exemple per a la seva pròpia formació) s’esforcen
i es formen per voluntat i una gran motivació a tot el que ens podem donar les
TIC.
Una mostra més de que tenim que seguir tenint esperança i ànim per a dur a
terme la nostra feina de la manera més completa possible, en aquest cas en el
àmbit de les TIC varem examinar el Pla per a les TIC en Canaries on varem veure
grans possibilitats i una organització molt raonable que ens mostra que amb
bona voluntat per part dels professionals es poden aconseguir grans projectes
amb poc recursos. A continuació exposo l’esquema realitzat a l’aula sobre
aquest Pla TIC:
Un cop esmentat i reflexionat el material realitzat a l’aula m’agradaria
finalitzar aquesta entrada reflexionant sobre els retalls en educació, ja que
ha sorgit en aquest tema per estar relacionat amb la política. Per a mi, encara
que entenc que estem passant temps difícils degut a la crisis, no puc concebre
com els que governen en contes de potenciar la formació en coneixements en els
joves del nostre país no fan més que baixar el nivell educatiu o dificultant el
que simplement puguis pagar una carrera universitària.
Però el que mai he
acabat d’entendre es el següent: Com podem realitzar lleis d’educació sinó saben
el que es necessita a una escola o a una universitat, sinó coneixen com es
treballa i es tenen que organitzar els docents, etc? El mateix passa en l’àmbit
de la sanitat en la que s’han pres decisions i s’han fet retalls que ens fan
preguntar-nos (al menys a mi) en que pensen els nostres polítics per a decidir
això, realment saben com es dirigeix i s’organitza un centre de sanitat per a
poder decidir fer aquestes retallades?
Penso que no, que els polítics
decideixen però realment no tenen experiència ni els coneixements necessaris
per a poder prendre decisions de qualitat per aquestos dos pilars tant
importants de la nostra societat i dels que tots tenim necessitat.
Fins la següent entrada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada